Eğitimin ve öğretimin temel amaçlarından biri, öğrencilere birey olma niteliklerini kazandırmak ve onları hayata hazırlamaktır. Araştıran, sorgulayan, düşünen ve üreten bir nesil yetiştirmede okullara önemli bir rol düşmektedir. Okullar; öğrencilerin kendilerini gerçekleştirdikleri, toplumsallaştıkları ve zihinsel becerilerini geliştirdikleri eğitim kurumlarıdır. Var olan potansiyelini açığa çıkararak öğrenciye onun için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak, sahip olduğu donanımla topluma katkıda bulunmasını sağlamak ve değişen dünyayla uyumlu bir şekilde yaşaması için ona yardımcı olmak, okulların görevleri arasındadır.
Okullarda dersler her ne kadar öğretim programları doğrultusunda öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre işlense de kazanımların ulaşmadığı noktalar olabilmektedir. Bu noktalara ulaşmak; okullarda yürütülen öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimini destekleyen, akademik çalışmaları zenginleştiren, zamanı doğru ve etkili kullanmayı öğreten, estetik duyarlılık katan, liderlik, sorumluluk alma ve öz disiplin gibi kişisel becerilerin hayatın içinde uygulanarak kazanılmasını sağlayan faaliyetler aracılığıyla olabilmektedir. Öğrenci kulüpleri de bu faaliyetlerden biridir. Bu kapsamda okulda yürütülecek öğrenci kulüpleri çalışmalarının etkili ve verimli bir şekilde nasıl yapılandırılabileceğine ve uygulanabileceğine ilişkin önerilerin yer aldığı Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı hazırlanmıştır.
Yayın Tarihi: 10.11.2024