Ortaöğretim Genel Müdürlüğü

ÖĞRENCİ KULÜPLERİNİN ÇALIŞMA ESASLARINA DAİR RESMÎ YAZI OKULLARA GÖNDERİLDİ

Öğrencilerin kendini tanımasını, edindiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri güvenli bir ortamda uygulamasını sağlayan, psikolojik iyi oluşa katkı sunan, sosyal duygusal becerileri geliştiren,okul içerisindeki dayanışma vepaylaşımı artırırken olumsuz tutum ve davranışları da azaltan öğrenci kulüplerinin çalışma esasları yayınlandı.
ÖĞRENCİ KULÜPLERİNİN ÇALIŞMA ESASLARINA DAİR RESMÎ YAZI OKULLARA GÖNDERİLDİ

Millî Eğitim Bakanlığı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde insan; zihinsel, duygusal, bedensel, sosyal ve manevi gelişim yönleriyle bütüncül olarak ele alınmaktadır. İnsanın kendini tanımasına ve keşfetmesine imkân tanınarak kişilerin ilgi ve kabiliyetleri ölçüsünde esnek ve özgür öğrenme ortamlarının yaygınlaştırıldığı hak ve gelişim temelli bir öğrenme süreci yapılandırılmıştır.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli sosyal-duygusal öğrenme becerilerini, alan becerileri ve kavramsal beceriler ile harmanlayarak kazandırmayı amaçlayan ve öğrencilerin öğrenme çıktısına ulaşmasını sağlarken sosyal-duygusal yönden de gelişimini destekleyen bir yapıda tasarlanmıştır. Bu yapı, aynı zamanda dinamik niteliğiyle öğrencilerin bireysel farklılıklarına, okul ve çevrenin koşullarına, zamanın ruhuna ve geleceğin beklentilerine uyarlanabilir özelliktedir.

Bu minvalde beceri örgüsü temelli bir program yapısı üzerine inşa edilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimini destekleyen, akademik çalışmaları zenginleştiren, zamanı doğru ve etkili kullanmayı öğreten, estetik duyarlılık katan, liderlik, sorumluluk alma ve öz disiplin gibi kişisel becerilerin hayatın içinde uygulanarak kazanılmasını sağlayan, öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerilerini geliştirecek eğitim ortamlarının okul idarelerince oluşturulması amacıyla öğrenci kulüplerinin aktif çalışması büyük önem arz etmektedir.

Öğrencilerin kendini tanımasını, edindiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri güvenli bir ortamda uygulamasını sağlayan, psikolojik iyi oluşa katkı sunan, sosyal-duygusal becerileri geliştiren, okul içerisindeki dayanışma ve paylaşımı artırırken olumsuz tutum ve davranışları da azaltan öğrenci kulüplerinin çalışma esasları Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin 8 inci maddesinde belirtilmekte olup öğrenci kulüplerinin eğitim kurumlarımızda etkili ve verimli bir şekilde yapılandırılarak nitelikli faaliyetler gerçekleştirilebilmesi için;

  1. Eğitim kurumu müdürünün veya görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında, öğretmenler kurulunda danışman öğretmen olarak belirlenen öğretmenler arasından eğitim kurumu müdürünün belirlediği üç öğretmen, öğrenci kulübü temsilcilerinin kendi aralarından seçecekleri iki öğrenci ile okul-aile birliğince belirlenen bir veliden oluşan sosyal etkinlikler kurulunun aktif olarak görev yapması sağlanacaktır.
  2. Eğitim kurumlarında kulüp tanıtım haftası organize edilerek öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları doğrultusunda kulüp tercihini bilinçli yapması sağlanacaktır. Bu kapsamda danışman öğretmenler ve gönüllü öğrenciler ders yılının başladığı ikinci haftanın sonuna kadar okullarda kulüp faaliyetlerini tanıtıcı stantlar açacak, etkinlikler organize edecek ve dijital mecralarda öğrenci kulübü tanıtımı yapılabilecektir. Öğrenciler kulüp seçimlerini Eylül ayının son haftası itibarıyla tamamlayacaktır.
  3. Ancak Özel Eğitim Okullarında öğrenimlerine devam eden öğrencilerden gelişimsel özellikleri itibarı ile kulüp çalışmalarına katılım sağlayamayacak olanlarla ilgili BEP Geliştirme Biriminde karar alınır ve bu öğrencilerin kulüp çalışmalarına katılım zorunluluğu aranmaz.
  4. Öğrenci kulüpleri ile ilgili iş ve işlemler için "ogrencikulupleri.meb.gov.tr" adresinde yer alan "Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı" ile diğer dokümanlardan yararlanılacak ve öğrenci kulüpleri eğitim videoları kulüp danışman öğretmenlerince Ekim ayı sonuna kadar izlenecektir.
  5. Öğrenci kulüplerinin eğitim ve öğretim yılı boyunca gerçekleştirdiği faaliyetler ürün ya da performans olarak yarışma, sergi, gösteri ve benzeri okul içi organizasyonlarda sergilenecektir. Sosyal etkinlikler kurulu, her dönem sonu için dönem sonu faaliyet haftasını planlayacak ve gerçekleştirecektir.
  6. İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerince "Yıl Sonu Öğrenci Kulüpleri Festivali" düzenlenecektir. Bu festivalde eğitim öğretim yılı içerisinde öğrencilerin ve okulların gerçekleştirdiği faaliyetlerden öne çıkanlara yer verilecektir.
  7. Kulüp faaliyetlerine danışman öğretmen eşliğinde süreli katkı sağlayacak akademisyen, eğitmen, jüri üyesi ve benzeri kişilerden kamu kurum ve kuruluşları ile yükseköğretim kurumlarında çalışanların görev yeri belgeleri, bunlar haricindekilerin ise fotoğraflı öz geçmişleri ve adli sicil belgeleri ile yapılacak etkinliğin gerektirdiği diploma, sertifika ve diğer evraklar incelenmek üzere il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilecek, bu kişilerin katılacağı faaliyetler il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinin onayıyla gerçekleştirilecektir.
  8. Öğrenci kulüplerince gerçekleştirilen sosyal etkinlikler de dahil olmak üzere İlgi Yönetmelik esaslarına göre okul, ilçe, il, yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilen her türlü sosyal etkinlik e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne zamanında ve eksiksiz olarak işlenecektir.

Bakanlığımıza bağlı her tür ve derecedeki resmî/özel tüm eğitim kurumları tarafından planlanacak öğrenci kulübü çalışmalarının Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği ve yukarıda ifade edilen hükümlere uyularak gerçekleştirilmesi hususunda bilgiler il Millî Eğitim Müdürlüklerine iletilmiştir. 

0 - 0

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.